تغییر مسیرهای تبلیغاتی دلیلی است که شما تبلیغات مشابهی را در اینترنت مشاهده می کنید. چگونه می توانیم از دیدن تبلیغات هدفمند جلوگیری کنیم؟ ممکنه برای شما هم پیش بیاد وقتی روی تبلیغی با موضوع خاصی کلیک می کنید، تبلیغات دیگری با همان موضوع ظاهر می شوند. راه فراری نخواهی داشت این روش به اصطلاح تبلیغاتی عامل اصلی نمایش مجدد آگهی شماست. در مرحله بعد، دوباره توضیح خواهیم داد که چرا تبلیغ شما نمایش داده می شود. با ما همراه باشید، هنگامی که برای اولین بار یک تبلیغ را می بینید، مثلاً فروش بازی های ویدیویی در یک وب سایت، و شما روی آن کلیک می کنید تا برای جزئیات بیشتر به وب سایت آنها بروید. بهتر از همه، شما این صفحه را پس از اولین خرید خود ترک نخواهید کرد. موضوع این است که بعد از آن هر تبلیغی که برای آن بازی می بینید از همان سایت یا چیزی شبیه به آن است. به این نوع تبلیغات در فارسی ریتارگتینگ می گویند. تبلیغات هدف گذاری مجدد چیست؟ هدف گذاری مجدد روشی از تبلیغات است که مشتریان را مجدداً هدف قرار می دهد.هدف گذاری مجدد زمانی اتفاق می افتد که از وب سایت یک شرکت بازدید می کنید اما اقدامی را که شرکت می خواهد انجام نمی دهیدبه عنوان مثال، اگر هدف تبلیغ کننده فروش یک بازی به شما باشد، وقتی از سایت بازدید می کنید اما خریدی انجام نمی دهید، تبلیغ کننده فرض می کند که شما یک مشتری بالقوه هستید که پتانسیل تبدیل شدن به یک مشتری واقعی را دارید. گوگل ادوردز و فیس بوک پیکسل از فناوری کوکی برای این نوع تبلیغات (هدف گذاری مجدد) استفاده می کنند. به این ترتیب زمانی که وارد وب سایت مورد نظر می شوید، اطلاعات مرورگر شما بر روی سرور وب سایت آگهی دهنده ذخیره می شود تا تبلیغ کالای مورد نظر به شما نمایش داده شود. به همین دلیل است که احساس می کنید تبلیغ شما را دنبال می کند. آیا هدف گذاری مجدد همان تبلیغات هدفمند است؟ خیر، این دو روش تبلیغاتی متفاوت است. در تبلیغات هدفمند، یک تبلیغکننده همان اطلاعات را از مشتریان بالقوه برای فروش یک محصول یا هر هدف تبلیغاتی انتخاب میکند و از این طریق آگهی را فقط به این گروه از افراد نشان میدهد. به عنوان مثال، تبلیغکنندهای میخواهد محصول بازی ویدیویی خود را برای افراد 15 تا 25 ساله که به تمهای بازی و .نمایش داده می شود، بنابراین وقتی یک تبلیغ را می بینید، لزوماً با آنچه قبلاً دیده اید مطابقت ندارد. در تبلیغات هدفمند، شرکتهای تبلیغاتی مانند گوگل و فیسبوک از تاریخچه جستجو و کوکیهای شما استفاده میکنند تا تبلیغات متناسب با عملکرد شما را به شما نشان دهند. شما هدف قرار گرفته اید، چرا از تبلیغات عمدتاً در این راه تبلیغات استفاده می شود؟ تغییر مسیرهای می تواند نرخ تبدیل بازدیدکننده نسبتا بالایی داشته باشدبسیاری از مردم این نوع تبلیغات را ترسناک می دانند، در حالی که دیگران آن را آزاردهنده می دانند. کاربران اینترنت این نوع تبلیغات را ترسناک یا آزاردهنده می دانند زیرا بر اساس اطلاعات شخصی و همچنین جستجوها و گزارش های عملکرد شما هستند. صرف نظر از این، این نوع تبلیغات برای به خاطر سپردن ساخته شده است. به عنوان مثال، می تواند به شما یادآوری کند که در شرف خرید یک بازی ویدیویی هستید و شما را تشویق به بازگشت به سایت مورد نظر و اقدام کنید. مثل خرید کردن از آنجایی که قصد خرید محصول را دارید یا به آن علاقه دارید، مشتری بالقوه ای محسوب می شوید که می توانید خرید کنید و به مشتری واقعی تبدیل شوید، به همین دلیل است که این نوع تبلیغات اغلب از تبلیغات مشابه موثرتر است.همین امر در مورد تبلیغات هدفمند نیز صدق می کند، از آنجایی که از اطلاعات و سوابق شما استفاده می کند، ممکن است آن را آزاردهنده یا تجاوز به حریم خصوصی شما بدانید، چگونه با تغییر مسیر تبلیغات مدیریت کنیم؟ بهترین راه برای مقابله با تبلیغات مشابه یا هدفگیری مجدد، استفاده از VPN است، همانطور که ممکن است متوجه شده باشید، این نوع تبلیغات اغلب با ذخیره کوکیهای مرورگر ارائه میشوند.با این حال، ممکن است بخواهید ذخیره کوکی ها را توسط بسیاری از وب سایت ها مسدود کنید. با این حال، باید در نظر داشته باشید که نام کاربری و رمز عبور ذخیره شده شما نیز ممکن است به سرقت رود و از طرف دیگر، بسیاری از وب سایت ها به شما اجازه استفاده از کوکی ها را بدون اجازه شما نمی دهند. توجه داشته باشید که با استفاده از این روش نمیتوانید همه تبلیغات تغییر مسیر را حذف کنید، اما تا حدی روی آنها کنترل خواهید داشت. 1. تاریخچه مرور، کوکی ها و حافظه پنهان خود را پاک کنید. اولین راه حل رایج این است که این 3 مورد، تاریخچه مرور، کوکی ها و کش یا کش را حذف کنید. با این کار از شر تبلیغات تغییر مسیر خلاص می شوید، اما به خاطر داشته باشید که اطلاعات ذخیره شده شما مانند نام کاربری و رمز عبور نیز حذف خواهند شد. حذف شده است. اطلاعات کمتری را به اشتراک بگذارید همانطور که قبلاً اشاره کردیم، شبکه های اجتماعی نیز از این روش تبلیغاتی استفاده می کنند و جالب اینکه شبکه های اجتماعی می توانند هدفمندتر شوند زیرا اطلاعات بیشتری در مورد شما دارند.با این حال، اگر میخواهید از شر تبلیغات هدفگیری مجدد رسانههای اجتماعی خلاص شوید، میتوانید بسیاری از فیلدهای ثبت نام غیر ضروری را خالی بگذارید.3. تغییر سرویس با استفاده از VPN یا IP. VPN تغییر آدرس IP شما را برای تبلیغکنندگان سختتر میکند. وقتی از VPN استفاده می کنید، قرار دادن کوکی ها برای وب سایت ها دشوارتر خواهد بود زیرا VPN IP شما را تغییر می دهد، به این معنی که وب سایت ها نمی دانند به کدام IP تبلیغات را ارسال کنند. از یک مسدودکننده تبلیغات استفاده کنید یک مسدودکننده تبلیغات یا یک مسدودکننده تبلیغات که می تواند به عنوان افزونه مرورگر یا نرم افزار نصب شده روی رایانه شما نصب شود، سعی می کند تبلیغات را برای شما مسدود کند. اکثر این برنامه ها فقط می توانند تبلیغات پاپ آپ را مسدود کنند و توانایی حذف همه تبلیغات را ندارند. . با این حال، نباید انتظار داشته باشید که آنها تمام تبلیغات خود را به سمت شما هدف قرار دهند. با این حال می توانید از آن برای کاهش نمایش این گونه تبلیغات استفاده کنید. استفاده از یک مرورگر وب خصوصی برخی از مرورگرها ممکن است سابقه مرور و کوکی های شما را ذخیره نکنند. برای مثال، Brave Browser یکی از مرورگرهایی است که می توانید از آن استفاده کنید.از آنجایی که Google Chrome یک محصول Google است، می تواند سابقه جستجوی شما را از تبلیغات کپی کندهمچنین می توانید از یک پنجره خصوصی یا اصطلاح ناشناس در مرورگر خود استفاده کنید تا کوکی ها و سابقه جستجوی شما ذخیره نشود. استفاده از موتور جستجوی خصوصی گوگل معروف ترین و محبوب ترین موتور جستجوی جهان است، اما از آنجایی که تبلیغات را به عنوان تبلیغات گوگل ارائه می کند، از تاریخچه جستجوی شما برای ارائه تبلیغات استفاده می کند. با این حال، می توانید موتور جستجوی خود را تغییر دهید و از یک موتور جستجوی خصوصی استفاده کنید DuckDuckGo یکی از آن موتورهای جستجویی است که سابقه جستجوی شما را در نظر نمی گیرد. امتناع از ذخیره کوکی ها در بسیاری از وب سایت های خارجی، به محض ورود پیامی مبنی بر تایید ذخیره کوکی ها مشاهده خواهید کرد. اگر می توانید، بدون تایید کلمات چکیده و پایانی، به مرور ادامه دهید. اگر می خواهید بدون مزاحمت شدن توسط تبلیغات، تجربه وبگردی دلپذیری داشته باشید، می توانید از روش هایی که ذکر کردیم استفاده کنید. با استفاده از ترفندهای فوق، ذخیره کوکی ها و سابقه مرور شما برای وب سایت ها دشوار خواهد بود تا بتوانید با خیال راحت تر به جستجو ادامه دهید.امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشدمنبع: Coynet
برچسبتبلیغات ریمارکتینگ تبلیغات هدف گذاری شده چرا تبلیغات مشابه مشاهده می کنیم چگونه از دیدن تبلیغات مشابه جلوگیری کنیم راههای مقابله با تبلیغات ریتارگتینگ ریتارگتینگ چیست ریمارکتینگ علت دیدن تبلیغات مشابه مقابله با تبلیغات ریتارگتینگ مواجهه با تبلیغات ریتارگتینگ
مطلب پیشنهادی
چگونه تصاویر پس زمینه مختلف در واتس اپ تنظیم کنم؟
تصویر پسزمینه و رنگ چتهای WhatsApp را تغییر دهید. با نحوه تغییر تصویر پس زمینه …